Trinamiek
De Wegwijzer is onderdeel van Trinamiek, een veelkleurige groep van 18 scholen in de gemeenten IJsselstein, Lopik, Nieuwegein, Culemborg en Vijfheerenlanden. Alle scholen hebben een eigen identiteit en profiel, maar vormen een eenheid door te werken vanuit dezelfde missie: dagelijks samen het verschil maken voor kinderen.
Meer informatie over Trinamiek staat op www.trinamiek.nl.
Samen met 10.000 verschilmakers op reis
We reizen af naar het symbolische Rome, wat symbool staat voor het behalen van onze strategische doelstellingen. Het reisgezelschap bestaat uit 10.000 verschilmakers: 450 mensen die bij Trinamiek werken, ruim 4000 kinderen en alle ouders/verzorgers om deze kinderen heen.
Onze missie: verschilmakers voor kinderen
Wij zijn ons er iedere dag van bewust dat het uitmaakt wat we doen en laten, omdat we door ons handelen verschil maken voor kinderen. Wij hebben vertrouwen in de kracht van kinderen. Wij zijn ervan overtuigd dat ieder kind verschil kan maken door in verbinding te zijn met zichzelf en de ander, door zichzelf en de ander te vertrouwen en door zich competent te voelen. Daar zetten wij ons voor in vanuit onze waarden Vertrouwen, Verbinding en Vakmanschap. Bij Trinamiek geloven we dat een mooie uitkomst van onderwijs (groei, ruimte en kansen) het resultaat is van iets wat elders, door ons handelen in de klas, de school of de organisatie goed gaat.
Visie van Trinamiek
In onze scholen en organisatie maken onze medewerkers het verschil voor kinderen, voor elkaar envoor onze omgeving. We verbeteren continu de kwaliteit van ons handelen, waarbij we zoveel mogelijk gebruik maken van wetenschappelijke inzichten, nieuwe inzichten uit de praktijk en vanalle kennis en kunde van onze medewerkers. Dit is zichtbaar in ons didactisch en pedagogischhandelen, bij de extra ondersteuning die we bieden en in hoe we leiding geven aan processen,klassen, teams, scholen en de organisatie.
Ook is het zichtbaar in de samenwerking die we zoeken en de communicatie met onze omgeving. Op basis van de uitkomsten verbeteren we onze kwaliteit van handelen. Het verschil maken we ook door er gewoon te zijn, met warmte, pedagogisch tact,daadkracht, vakmanschap en vertrouwen. Door ons handelen groeien de kinderen, is er ruimte omzichzelf te zijn en creëren we kansen voor al onze kinderen. Onze kinderen verlaten de basisschool goed toegerust met kennis en allerhande vaardigheden, zichtbaar gegroeid in competenties en met vertrouwen in zichzelf en in de ander.